måndag, september 13, 2010

40 minuter på vårdcentralen

Idag var det dags för Claes att få såret ombytt på igen.
Först fick vi vänta en kvart innan han kom in,och sen tog det 25 minuter innan han kom ut. Han berättade att sköterskan hade inte vetat vad hon skulle ha för material osv så hon hade ringt till kirurgen , gått och hämtat saker i förrådet osv.
I väntrummet satt jag och lyssnade på en äldre dam vars sonson som var ca 10 år var väldigt less på att vänta. - Men mormor ,är det inte din tur snart ?
- Nej, det tar sån tid, snart har jag inte tid att vara sjuk längre, jag tror vi far hem.
- Mormor , vet du hur länge en skogmus lever ?
- Ca ett år ?
besviken pojke - va ? hur vet du det ??
mormor - jag gissade bara.
pojkens mamma - De är inte perenna ! ( skrattar våldsamt åt sitt eget skämt )

Sen röstade vi. lika bra att ha det gjort i god tid.

Jag har börjat rensa i en låda tidningsurklipp ikväll, hittils är 369 gram förflyttade till pappersinsamlingen.
Artiklar om igelkottar, fd klasskamrater som funnit kärleken på ett ovanligt sätt ( snabb koll på nätet visade att de inte var ihop med personen i artikeln längre ) familjer med många barn, 17 årig tjej som fick trillingar osv osv.
Sen orkade jag inte rensa mer, måste ju läsa igenom en massa också.
Elis har städat på sin byrå, där fanns det mycket som skulle bort, nu är det bara prydnadssaker kvar.

1 kommentar:

Åsa72 sa...

Nä men hoppsan Anna! Vad bra det går för dig/er. Skönt att du har energi kvar efter helgen.

Ha det gott och keep up the good work!

Åsa