lördag, juli 17, 2010

Jag dränks i kläder

De senaste 2 dagarna har jag ägnat en hel del tid åt kläder.
Tvätta, hänga ut, ta in, vika ihop.
Bära upp från källaren sånt som legat där nån vecka, hängt undan, strykt kläder som legat och väntat hela vintern, ja nu är det plötsligt så mycket att det knappt rymms i garderoberna, jag som tyckte det var nog trångt förut.
Jag borde göra mig av med en del,men det är svårt, jag har kollat nu,och vad jag kan se så är allt fina bekväma kläder som jag använder.
Men jag har nästan inget kortärmat, det är svårt att hitta kläder att packa inför resan, här uppe i norrland är vi inte vana vid värme, så de flesta blusar och tröjor är långärmade.

Lådorna med sjalar har jag gått igenom,där rensade jag ut 4 st till Traderahögen,och 2 som jag kan använda som dukar, då var det kvar 41 st och 5 halsdukar kvar, och då har jag inte räknat mina höst och vintersjalar, de ligger i en kartong i källaren.
Borde nog rensa ut fler,men de är ju så fina, och de flesta är souvenirer, och så stor plats tar de ju ändå inte där de ligger i 2 kartonger som det ursprungligen varit paprika i .
Såna kartonger får man gratis på Ica och de har lock så de är helt perfekta att förvara i .

Dessutom fick exet ett ryck och kom hit med 4 kassar som han plockat ihop av sonen kläder, men 3 av dem innehöll kläder som blivit för små,och alltså ska tvättas och ges bort, jag har en kompis med barn som är mindre än min son, hon vill gärna ha kläder,så då får de kläderna snart lämna huset.
Och till min förvåning var det med ett par handskar, som sonens kompis glömt där för nåt år sen.

Inga kommentarer: