måndag, juli 12, 2010

Ingen turkvärme här

Som vanligt är jag besviken när jag kommer hem från Västerhaninge.
Där var det minsann 27 grader, men här är det 20 grader och så blåser det så hemskt att det inte är kul att vara ute.
Fast då kan jag ju vara inne och komma ikapp med allt möjligt,är det varmt och skönt så är det synd att inte utnyttja den värmen.

Jag vaknade redan vid 8 imorse, har tvättat kläder, plockat i diskmaskinen,läst lite, ätit pizzarester framför tvn,och promenerat till posten och hämtat 3 paket som kommit när jag var borta.
Så har jag bytt filnamn på massor av foton som vi tog i London i fjol !!
Jaaaa, vi har inte sparat ut bilder sen dess för jag vill ju byta filnamn först så de kommer i ordning och att man får veta vad som är på bilden, men det var sammanlagt 1390 bilder ! från London, tagna av tre personer visserligen,men ändå, hmm. Jag som tyckte att ca 1200 bilder på Rhodos av 2 personer i två veckor var mycket,men det här var rekord.
Det är skönt att jag är klar med det här,och eftersom jag har semester så ska jag sitta en stund per dag och byta filnamn så jag kommer ikapp.

Om nån undrar : självklart sparar vi ut dem på bärbar hårddisk tills vidare, törs ju inte riskera att datorn krashar och tar med sig alla foton,det vore tragiskt.

Inga kommentarer: