onsdag, juli 07, 2010

Grillfest med hårklippning

Ikväll har vi varit i Danderyd hos missionspresidenten på grillfest.
Han är alltså ansvarig över missonärerna kyrkan har här i Sverige.
Vi var ca 35 personer som åke iväg, det var många bilar som åkte den ca 4 mil långa sträckan.
Men de flesta av oss hade inte varit där förut,så vi körde i en lång rad,den som körde först guidade oss genom centrala sthlm !vi körde på Götgatan förbi Åhlens bland annat , gps:en höll med om vad vi gjorde, men vi började tappa bort bilar norr om stan, plötsligt sa gps:en : gör en u-sväng nu !
och hon hade rätt, de före oss hade tappat bort konvojen och körde lite på måfå,vilket var en aningen fel,men vi fick ta täten,och kom fram rätt båda bilarna, alla andra hade redan kommit lite före oss.


Vardagsrummet var stort och fint, jag är impad.
Det är kyrkan som äger husetsen 1971 ,missionspresidenten och hans fru bor där i 2 år,sen kommer det nya istället för dem, som med preseidenten i Usa och vita huset ,hihi.
Första ägare till huset var chefen för Marabou berättade de, mmmmmm :)


och huset är också vitt,det var 9 bilar utanför,så det syntes att vi hade fest.


Middag med vänner


Och så tog vi lite gruppbilder,den här tog jag så jag är inte med själv.

Vi hade grillad kycklingfile,och korv för de som ville ha det.
Sallad,hemgjord potatissallad, bönor, ananas, lök, och lite annat, och tacochips.
Det fanns tre sorters saft att välja på, jag tror det var passion jag drack.
Sen blev det hembakt mjuk kaka med glass.

Så blev det hårklippning, Elis och 2 till blev klippta,haha, alla fotade som galningar.
När vi skulle hem så fick gps:en ingen signal,jamen morr ! men jag tog mig ut på E 18 själv, sen kvicknade hon till,men då hittade jag ändå utan problem.
Håller snart på att hitta här,hmm nää bara till vissa förorter.

1 kommentar:

claes sa...

Trevlig berättelse och bra bilder. Jag och sas saknar Er. Ha en fortsatt trevlig vecka