söndag, juli 18, 2010

Framme i Gävle

Vi kom iväg ca 2 timmar senare än planerat i morse, och ändå hann jag inte ens sova 6 timmar,men nu är vi framme sen ca 4 timmar.
Första stoppet var på Burger King i Ö-vik , sen åkte vi vidare mätta och belåtna.

I Ullånger kyrka gifte sig min mormor och morfar en gång i tiden.
Jag hade otur, fastnade med min favoritkjol i bildörren så det blev 2 oljefläckar och 6 små hål !
Passerade en loppis och köpte en kjol för 20 kr,och ett Åsa-Nisse album så vi har nåt kul att läsa ikväll.Får tvätta upp kjolen när vi kommer till Gbg så kan jag ha den under veckan.


Det fanns en kohage bredvid loppisen.


Jag älskar den här pizzan med bearnaise och sparris, den heter Roma, och pizzerian är Åby pizzeria på Valbovägen 136 i Valbo, väldigt nära Scandic Gävle väst.
jag åt sån här pizza för 2 år sen, har längtat efter den sen dess.


Vi har en kul hobby, att fota vår Volvo utanför olika byggnader runtom landet.
Här är hon utanför Ica Maxi i Gävle där vi köpte några goda butiksbakade chokladsnittar.

Jag känner mig jätteduktig, utan gps så hittade jag först till pizzerian, sen till Maxi, till volvomacken, och så tillbaks till hotellet, Claes är impad, jag är fakisktt impad själv :)

Inga kommentarer: