fredag, juli 30, 2010

Äventyr i stan

Det kan vara otroligt intressant att fara till stan,om man ser de små detaljerna.
Först var vi till Biltema och köpte ett nytt skåp att hänga på väggen och ha skriv p spik i,det gamla rostade när vi drog in fjärrvärme,och elektrikern kom åt en kran han inte fick stopp på förrän rörmokaren kom.
Det är 6 år sen, men vi tänkte skrubba bort rosten på det gamla,men det är för trångt att få in handen mellan hyllorna,så nu köpte vi ett nytt.
När vi gick ut tyckte Claes att han såg Sasja Belyavski, hockeyspelaren som vår katt Sasha fått sitt namn efter, jag såg bara ryggen på mannen,så jag vet inte om det var han.
Utanför ÖB var det kul, en tjej klev upp på sin vespa, jag tänkte att ska hon inte ta bort kedjan i hjulet först ? Hon startade, körde iväg,men kom såklart högst en meter innan det tog stopp,så klev hon av och plockade av kedjan,och jag satt och fnissade i bilen.

Så åkte vi in till centrum och hamnade utomlands, det var försäljare av korv, ost, paella, tofflor från Holland med komotiv osv osv, massor av torgstånd.
Inne på Max så fick jag en gratis burgare för jag hade en kupong från en tidning.
När tjejen i kassan gav brickan med mat till tanten före mig och sa : varsågod !
så sa tanten : är det mitt?
haha, jo jag misstänker att det var det.
På Ica Maxi stod en man och bjöd på parisare med räksallad,stora bitar fick man också, mmm så gott.
Elis hade bett mig köpa cheeseburgare åt honom på Mcd.
När jag kom in så utbrast biträdet : Men hej, vad kul att se dig, det var ju jättelänge sen du var här, har du varit bortrest ?

Hmmm, ett tecken på att man äter för ofta där ? När jag hade beställt och småpratat lite och fick min mat och skulle gå så sa hon : ha en bra kväll,och så ses vi senare.
Haha, kan ju tro det är en kompis till mig, ändå äter vi inte alls lika ofta på Mcd nu som för nåt år sen.

På städfronten kan jag rapportera att Elis håller på med sitt rum, och upptäckte att jag hade ställt in diverse kartonger md saker, fy på mig.
Jag har rensat ut en väska idag till Traderahögen, har inte hunnit mer här hemma, men nu ska jag sätta fart på rensandet igen,

Inga kommentarer: