lördag, juli 31, 2010

Andra dan i Gbg del 2


Efter att vi hade träffat Stefan så åkte vi och tittade på örgryte gamla kyrka,de äldsta delarna är från 1200 talet,men tyvärr var den stängd som de flesta kyrkor nu för tiden.
Sen gick vi till Liseberg och åt fläskfilé med klyftpotatis, och bearnaisesås, plus aioli.
Sen såg jag och Claes en söt 3D film på ca 20 min med tecknade sköldisar, men svärisarna ville inte se den, och så besökte vi Evert Taubes värld, det är gratis inträde där och jättehäftigt, filmer, musik, brev han skrivit mm, men tyvärr fick man inte fota där. Britta o Bengt följde inte på det heller, de var trötta efter sol och värme, så de åkte hem sen med spårvagen, vi fick nycklarna till deras bil.
För vi upptäckte att ...


Carl-Einar Häckner hade uppträtt,och han satt kvar sen och pratade med nån, ingen kö för att få hans autograf inte, hurra.
Han var trevlig, och så hörde vi musik, och på en annan scen stod ...


Björn J:son Lindh och


Janne Schaffer ! haha, 4 kändisar på en dag, och 3 av dem bara råkade vi träffa på,det var ju jättehäftigt.
Vi lyssnade på deras konsert och sen var det inga problem att få autografer och ta bilder.
Jag sa till Björn när vi skulle ta bilden : jag står på en kabel !
och då sa han med en väldigt glad röst : Jomen det ska man göra, jag står på två kablar !
haha, han var mysig.

Inga kommentarer: