fredag, juli 30, 2010

Andra dan i Gbg del 1

Andra dagen i Göteborg är en av de bästa i mitt liv.



Först träffade vi min låtsasmormor Margit från Jönköping.
Vi är inte alls släkt ,ens genom gifte eller så, utan jag läste en artikel om henne i en tidning 1990, om hennes spännande liv, hur hon varit missionär i Afrika, och där blev hon kär i en libanesisk affärsman, så de flyttade till Libanon tillsammans och levde lyckliga ända tills han dog av hjärtfel.
Jag tyckte hon var både rar och häftig,så jag skrev till henne, och nu har vi alltså varit nära vänner i 20 år,det är verkligen synd att vi bor så långt ifrån varann, förra gången jag o Claes var i Gbg så åkte vi till henne, men nu hade vi inte tid,så hon kom upp med buss.
Vi gick till trädgårdsföreningen och fikade och pratade.


78 år och nästan inga rynkor.


Sen på eftermiddan var vi till Gunnebo slott och träffade en av mina stora idoler, Stefan Ljungqvist från Poliserna i Strömstad. Det är nog den trevligaste kändis vi träffat, i 45 minuter satt han och pratade med oss som om vi varit gamla vänner, han signerade vår dvdbox med den tv-serien,och så fick vi autograf i blocket också.
Jag spelade även in en kort filmsnutt med honom, när han pratar :)


Och så fick jag en kram sen, i 28 år hade jag velat träffa honom, nu fick jag verklig valuta för den väntan, hihi.

På kvällen träffade vi fler kändisar av en slump,men det berättar jag om imorgon .

Inga kommentarer: