söndag, juni 27, 2010

Vad är superbudget ?

Jag sitter här med Expressens bilaga från maj, och är allmänt fundersam.
De har en artikel med kläder, i olika prisklasser.
Lyx, mellan, budget och superbudget.
Jag anser att jag är en sån människa som köper superbudget, jeans på Ica för 99 kr, t-shirtar för 25 kr st på marknader osv, men hmm, ja låt oss kolla närmare på artikeln.

Lyx : Här visar de bland annat en klänning för 2100, ett halsband för 5000, och sandaler för 2500 kr. Jo det kan man förstå att det är lyx.
Mellan : här ser man exempelvis shorts för 500, byxor för 2000, solglasögon (utan styrka alltså ) för 900 kr. Det kallar jag inte mellan, utan lyx det med.
Budget : Jacka för 3500, boots för 1000 kr, jeansväst för 360 kr. Jaha, lyx här med ,anser jag.
Superbudget : Klänning för 1595, skor 899 kr, kavaj 799.

Jamen ??? på superbudget anser jag att de borde ta bort en siffra, så börjar det stämma lite mer, hur tänker de på Expressen ??

Sen kan man fråga hur Ica menar, vid självscanningen så står det en skylt : Sätt DIN scanner i väggen bakom dig.
Ja såklart man sätter sin scanner där, tror de att man ska ta en annan kunds scanner och sätta i ett fack på väggen, eftersom ordet DIN står med stora bokstäver så verkar det ju som att det är ett problem de har ?

Inga kommentarer: