måndag, juni 14, 2010

Släktforskning pågår

Jag har suttit med en del släktforskning igår och idag,det är så intressant, namnen var ju ofta rätt ovanliga och häftiga förr.
Annars har jag och gossen rensat på hans rum, massor av leksaker som hamnar i loppishögen, fast många från Mcd får bli kvar,de är ju samlarobjekt, de får bo i plastbackar i källaren, han vill inte ha dem på sitt rum längre.
Det kommer nog att bli så gott om utrymme när han rensat ut massa leksaker,att jag kanske kan smyga in nån låda med scrapsaker, han behöver ju kanske inte allt utrymme i två rum.

Jag läste på Fly Ladys sida, att hon rekommenderar att man bara ska ha två lakan per säng i huset, ett för att använda,och ett för att tvätta.
Vi har 5 sängar, eftersom vi är 3 och har gästrum, då borde det bli 10 underlakan och 10 påslakan, men jag har räknat,och vi har 17 underlakan och 39 påslakan !!!
Det är ju betydligt mer än vad man behöver, undrar hur det har blivit så.

1 kommentar:

Rhea sa...

Hej! Jag är också med i Skrubbaforumet. Ett tecken på att man har för många lakan måste vara när de lakan som ligger längst ner i högen luktar unket. Så brukar det bli här:)