lördag, juni 26, 2010

Midsommar

Tjohej , nu har jag semester ! Därför är jag uppe på natten, vi ska snart lägga oss,men först lite popcorn :) Bara en sån sak som att jag är ledig imorgon (idag ) lördag ,är ju nog häftigt för mig.
Inatt hade jag en lärling och hennes mamma med på jobbet, så det gick väldigt fort när vi var tre,och trevliga var de också.

Jag har inga foton att visa upp från idag, när jag var liten så klädde vi om till midsommarmiddag, och tog fram små björkar och satte ballonger i dem, men numera är det ju en vanlig arbetsdag,så det känns inget särskilt,det är ju lördan som är speciell när man är ledig.
Jag sov efter jobbet till kl 15 idag ! Och Claes kom hem ca kl 17, så vi gjorde en enkel men god middag beståendes av nudlar, vårrullar och dumplings.

I går var jag till stan och gjorde lite ärenden, handlade mat, besökte kyrkogården mm,så jag hann aldrig blogga, men här kommer bilderna sen pojkens födelsedag i onsdags.


Självporträtt av 13 åringen.


Jag ville ha en bild på honom med syrenerna, men vi borde ha gått ut på trottoaren, på insidan så är alla blommor så högt uppe, och han höll på med mobilen och hade knappt tid att bli fotad.

Sen åkte vi till stan med min mor och hennes man, Claes jobbade.
När vi kom in på Allstar frågade kyparen om det var nån särskild match vi ville se, jag blev bara chockad, man går ju dit för den goda maten, jag har inte sett nån gäst där stirra på tvn direkt, man slötittar mest på reklamen när man väntar på maten.
Och så var det reklam för Mcd i tvn,haha.
Det stod en skål med världens godaste popcorn på bordet att tugga på när vi kollade menyn. mmm, de hade jag velat haft en stor skål av.


Elis tog hot chicken wings. Det var en god sås på, chips och så en ädelostsås med selleri till, men ädelostsåsen fick jag, det gillar han inte, jag älskade den.


Jag och föräldrarna valde hamburgare med strips, sallad och coleslaw.
Man blev minst sagt mätt, sen frågade kyparen om vi ville ha efterätt, nä tack, vi rullade ju nästan ut från restaurangen,hihi.

Inga kommentarer: