onsdag, maj 26, 2010

Målarfärg, på skrivbord och tår och ...

Ja det är pinsamt hur jag och pojken kladdade på, idag har vi äntligen målat hans skrivbord ! Det är 2 år sen vi köpte färgen, så det var hög tid att det blev av.
Jag har hela tiden skjutit upp det.
Sen, när det blir jullov, ääh till påsken, till sommaren, på semestern, efter semestern, jamen den här julen, när min arm blir bra, när din förkylning går över osv osv, det har aldrig varit rätt tidpunkt.
Men i söndags bestämde jag mig för att inget skulle få komma i vägen.
Jag har inte gjort så mycket idag, var bara in till stan och hälsade på Ruby en stund, annars har jag småstädat och scrappat.
När Elis kom hem så var det dags, jag tog på gamla trasig jeans, han tog av sina och hade bara kallingarna.

Jag trodde inte att det skulle bli så kladdigt, men jodå.
Först droppade det från överdelen som han målade, jag satt och höll på med sidan,men det droppade på min oskyldiga fot ! Så han hämtade toapper, men sen kom det på nästa fot,och oj på byxbenet.
Han kunde inte gå förbi på ena sidan för där var jag och en tidning som jag hade spillt på, så han ålade förbi på andra sidan för att hämta mer papper, men då kom han åt skrivbordet med ena låret, och tapeten med penseln, ja ni börjar förstå nu va ?
Mer papper, jag hade en hel del på händerna vid det här laget, och när jag skulle måla lådorna så satt jag mig på en stol, men jag hade ju färg på byxorna ...
Så nu behövs stolen kläs om, men det hade jag ändå tänkt göra nån gång i år.
Hur det kunde bli färg på mattan i hallen,det vet jag inte, men som tur är så råkade den ligga upp och ner, så det gör inget.
Sen upptäckte jag svarta fläckar på golvet ända in på toa, ojoj, fram med lacknafta.
Så tvättade oss själva, golvet och sen tvättstället.
Nu är skrivbordet snyggt och blankt , jämfört med den gamla vita färgen som hade fått fläckar på sig som inte gick bort. Enda felet är att det stinker så vedervärdigt i hela huset, fast fönstret är öppet.

Inga kommentarer: