måndag, maj 10, 2010

Jag dränks i tidningar

Det är tidningar överallt, dagstidningar, gratistidningar som kommer i blevlådan, tidningar jag prenumererar på, puuuh.
Idag har jag rensat bort massor från sovrummet och köket,det blev mycket mer plats att röra sig på.
Så jag har ringt en vän jag inte pratat med på länge, dragit lakan tillsammans med sonen, och lite annat , tagit hand om tvätt osv.
Jag hängde tvätt ute första gången i år, tjohej.
Men det är ändå ingen värme, imorse var det 6 grader plus, jag blev kall om händerna när jag hängde tvätten.
De påstår att det ska bli hela 20 grader varmt i veckan, hmm, det tror jag inte på, det är ju sällan så varmt ens i juli.
Men bara vi har sol så är jag glad, jag minns ännu november, när Umeå hade 4 timmar sol på hela månaden,det var inte kul.
Nyinflyttade vänner från Usa började undra var de hade hamnat, är det så här mörkt jämt ? frågade hon. Men jag kunde lugna henne med att på sommaren är det tvärtom,då är det aldrig mörkt :)

1 kommentar:

Charlotte sa...

Tröstar dig med att i skrivande stund är det +5 och sol hos oss... kallt som attan! Igår kväll när vi var till övningen så var det svinkallt. Dimman låg tät över åkrarna runt "din" kyrka. Det kändes som om vi skulle gå mot höst istället för sommar. Ha en underbar dag!