fredag, maj 14, 2010

En tripp till Örnsköldsvik

Igår åkte jag med min mor och hennes man till Övik på mässa.
Det passade så bra att Niclas Wahlgren kom dit just när jag var ledig,det är ju inte många lediga dar jag har på året, när alla andra har klämdagar osv, men det ska ju snart ändras på, nu har jag börjat nedräkningen tills jag slutar jobbet.


Vi träffade på Robinson-Björn, han var en glad och vänlig man.


Och så Kent Larsen, Robinson även han, det var på tiden att jag träffade honom, när han är från Lycksele, så jag hade tur och fick 2 autografer på köpet redan när mässan hade nyss startat.

En bedårande gris ! Jag skulle vilja ha en gris i trädgården, nöff nöff.


Godsaker till salu, men jag köpte inget.det var frestande,men de var så stora att det var ju en hel måltid ungefär, de stora bollarna kostade 25 kr, varför inte ha lite mindre saker istället ?

Jag köpte inte mycket, mjukt tunnbröd, en prydnads utter till sonen, 3 små nyckelringar med hjärtan, resten saker jag ville ha, antecknade jag bara vad de kostade och la undan pengar till nybilskassan istället.
Än om jag såg små änglar som var otroligt vackra, och självaste Christina Schollin har designat dem, så vad ska jag ha mer prydnadssaker till ? Och älg-örhängen i silver är fint, men jag är ju inte utan smycken direkt.


Laila Bagge Wahlgren berättade om sin utbildningen och karriär på ett trevligt och underhållande sätt, men då var jag så långt från scenen att bilderna inte blev så bra,men sen kom Niclas ! Och då hade jag tur, det började regna, så publiken droppade av efter ett tag,så jag kunde gå långt fram och fota.


Jag tog många bilder, för att fånga känslan när han var på scenen.
Det blev mindre o mindre publik pga regnet, men jag njöt för fullt, har aldrig sett honom uppträda live förut, än om jag träffade honom som hastigast för ca 7 år sen.


Efteråt skrev de autografer, jag hade med skivomslag som han fick signera, 1 Nicke o Mojje, 2 Nicke o Nilla, och en soloskiva, och så fick jag autografer i blocket, men jag glömde fota det nu,visar dem i morgon.
Och så äntligen, efter 25 år ! så fick jag krama Niclas, haha jag låter urgammal när jag säger så,men han och Pernilla har varit mina idoler sen jag var 12 år och hade affischer på dem över hela väggarna i mitt rum.


Och så fick jag krama Laila med, hon är så rar,de är ett väldigt fint par ( det rimmar ).

Sen var det dags att åka ca 11 mil hemåt .

De ringde och beställde pizza som vi hämtade upp och åt när vi kom fram, sen åkte jag hemåt men var så trött så jag slöade hela kvällen, efter en mycket trevlig dag.

Inga kommentarer: