söndag, maj 30, 2010

En rolig dag

Igår var jag på pysselträff, jag sov,jobbade sov, sen åkte jag till träffen i stan.
Vi var bara 10 st,men det var mysigt,alla hann prata med varann,och jag fick massor gjort, 5 scrappade sidor och 3 kort.
Fast jag hann bara sova knappt 6 timmar sammanlagt ändå.
Inatt blev det sent efter " Blinkade ljus tävlingen" alltså Eurovision, jag fattar noll, när jag var barn så var det en låt som tävlade, en melodi och en text.
Nu är det lampor som blinkar hela tiden ,det är jobbigt, när Turkiet satte i gång så var jag tvungen att titta bort,jag blev yr ju.
En rätt ok låt vann, men jag hejade på Armenien. Men jag minns inte nån av dem nu,alltså är det inte som förr, när det var Diggiloo Diggiley och Fly on the wings of love osv, de låtarna minns man ju.

Idag var jag och Claes i kyrkan,och en tjej skulle konfirmeras, det är alltså inte masskonfirmering som i svenska kyrkan,utan individuellt.
Men när de skulle ta fram den bärbara mikrofonen så funkade det inte först,och de krånglade lite med den,det var lite kul att se på.
Så var vi på konsert med The real group, vi hade ju vunnit biljetter från lokaltidningen VK.
De uppträdde tillsammans med Kammarkören Sångkraft, först var det Sångkraft som sjöng och det var vackert och stämningfullt, sen sjöng de tillsammans, så var The real group ensamma och sen var de tillsammans igen.
De var rätt kul också, hur de stod och lekte med rösterna och hoppade runt lite, publiken fick skratta en hel del.


Men under pausen blev jag besviken.
De sålde skivor ute i hallen, vi köpte en skiva och sen frågade vi en kille i kören som vi träffade på, om han visste ifall de skulle signera sen.
Han gick in till dem i logen och kom sen ut och sa att nej,det skulle de inte, bara efter den andra konserten.
Det var alltså en konsert kl 14 som vi var på,och en kl 18.
Jamen ?? så de som går på den andra konserten är alltså mer värda än vi som var på den första ? Jag hade förstått om det varit tvärtom,att de exempelvis skulle haft ett plan att passa och inte hunnit signera efter den senare.
Vi frågade om inte killen bara kunde ta in vår skiva till dem så de kunde signera, vi behövde ju inte träffa dem.
Han svarade att han hade tänkt på samma sak och frågat dem om det, men de vägrade !
Jamen väääs, är de såna divor ?
Så vi tackade killen för att han hade försökt ändå, sen gick vi ut och lämnade tillbaks skivan, för låtarna de sjöng på konserten var ändå inte med på den,och den kostade en hel del ..
Men då fick jag garva, för jag lämnade fram den och sa till hon som sålde att jag ville lämna tillbaks den för att de inte ville signera.
Jaha ok, sa hon bara.
Ja som sagt, jag vill lämna tillbaks den !?
Jaha, du vill ha pengarna tillbaks också ? frågade hon.
Ja faktiskt.

Vi garvade åt det ett bra tag sen, vad trodde hon ? näää behåll pengarna,det är bara skivan jag inte vill ha , eller ?
Sen åkte vi till min mor och grattade henne, och hmm nu inser jag att vi glömde ringa min låtsasmamma och svärmor,det är så fullt upp med allt att hjärnan går på tomgång, så GRATTIS och förlåååååt.


Elis köpte en igelkott till mig i morsdagspresent och så berättade han att den kostade 87 kr.


Så söööt liten kotte.



Dessutom hade han raggat upp en tårta åt mig gratis !
Han var nämligen inte i kyrkan idag, utan på Sävar marknad med sin mormor och hennes man,och då var det ett samarbete mellan VK och Lions, och en del barn som kom fick en tårta till sin mor, det var vissa slumpvis utvalda, så det var ju passande att tidningen som jag kämpar hårt för 6 dar i veckan har nu både gett mig konsertbiljetter och en tårta på morsdag ! :)

Inga kommentarer: