fredag, maj 21, 2010

En lyckad dag

I går var jag till stan med min söta bil.
Jag fick halvljusautomatiken fixad, de hade bara lödit ihop det ( eller heter det lött ihop ? ) och det var samma sak ifjol,då höll det 2 månader, men nu är det bytt till en ny och fräsch, det tog bara nån minut att byta, för kablarna var redan dragna.
Ett nytt cigarettuttag däremot tog lite längre tid att fixa, men själva reservdelen kostade bara 50 kr,så det var ingen fara, och så balansering av däck,så nu slipper jag att ratten vibrerar när jag kommer upp över 100 km/h.
Sen handlade jag på Ica, hämtade ut en gratis glass på Mcd, vi får ju kuponger från dem eftersom sonen är under 14 år,och han tycker att de glassarna är så små och ynkliga att jag oftast får dem.
De hade extrapris på bensin på macken vid Ica, bara 11,99, ja det är hemskt, jag minns när det gick över 10 kr, hur chockad man blev, och nu är det plötsligt billigt när det går under 12, men bara förra månaden kostade det 13,22 så visst sparade jag en slant. Dessutom fick jag en flaska spolarvätska på köpet, de hade nån sorts kampanj.
På kvällen kom glassbilen,och blev man medlem i deras klubb så fick man en gratis pocketbok ! Jag hade riktigt flyt med gratisgrejer igår :)




Den här brevlådan är det en kompis som rår om, han har gjort den helt själv, jag blir alltid gladare när jag delar ut tidningen till honom.


Tur för haren att det är en varg i trä.
Den här haren dyker ofta upp på mitt distrikt, skuttar med mig en bit och verkar nyfiken, men när jag skulle fota så ville han inte vara med på bild,så det blev på långt håll när solen höll på att gå upp i lördags.




Nu har vi sommar, det blev faktiskt ingen vår i år, för vår är det när temperaturen är över 0 grader dygnet runt i minst 5 dar ,och det var - 2 på nätterna, ända tills förra veckan när det plötsligt började bli över 10 grader på nätterna, och det är definitionen på sommar. Så snön smälter fort nu,man ser varje dag hur det minskar.
Solen är redan uppe numera när jag far på jobbet, jag behöver inte tända lampan för att klä på mig eller äta yoghurt innan jobbet, det är trevligt.

1 kommentar:

Olivia sa...

Men oj, inte hade jag förstått att ni fortfarande har snö kvar! Usch vad jobbigt, hur orkar ni?!... ;-)