lördag, maj 01, 2010

En kall dag på torget

Idag for vi in till stan för att kolla på Mustaschkampens filminspelning.
Det var ingen värme idag, 3 grader plus, i köket var det 16,4 grader innan vi for, just nu känns det som att jag ska tappa känseln i fingrarna om jag inte skriver fort, jag som hade lagt undan vinterkläderna, det blev till att plocka fram vinterjacka och sjal igen.



Vi kom dit en stund före tre och såg Gert sitta vid restaurangen Allstar.
Han kom inte i håg mig sen förra gången vi träffades, men det var ju ca 6 år sen.


Heidi Andersson var också där.


Pga tekniskt fel så kom det inte i gång, vi pratade med några vänner, sen tog vi en promenad till Åhlens, där de hade många saker med Kronprinsessans bröllopstema, handdukar, ljuslyktor, matsalsduk för ca 1700 kr osv.
Jag nöjde mig med att köpa en ordentlig bunt vykort, ska visa dem senare här.

Sen började de värma upp lite smått, presentera de som är inblandade i insamlingen, prata om vad som skulle hända mm, men det blev inget mer.
Gert drog fräckisar, musik spelades, alla väntade.



Vi pratade med Robert Aschberg och fick hans autograf.


Sen fick jag autograf av Musse Hasselvall,han har fem SM-guld i jujutsu bakom sig, samt brons från både världs- och europamästerskap.Han blev 2008 utsedd till "Sveriges bäst klädda tv-profil 2008" av Cafés Stora Modepris, och har varit programledare och haft biroller i flera filmer.



Så hade de auktion på skänkta saker, Claes vann frukost för 2 personer på Hotell Plaza ! Det känns ju lyxigt och divigt, jag har redan börjat fundera på vad jag ska ha på mig när vi ska dit, hihi.
Fast det får bli under semestern, jag jobbar ju jämt.
Vi vann för 200 kr, och tänka sig, värdet är .... 200 kr,haha.
Men pengarna går ju till ett gott ändamål, så det känns helt ok.


Sen försvann mer och mer folk, en tjej från Aftonbladet delade ut bilagan Kropp och Hälsa, till slut droppade tv teamet av. Här är en sista bild på det tomma torget sett från parkeringshuset.
De ska ha inspelningen kl 12 imorgon istället, men då är jag i kyrkan.


Autografer från alla tre, det var en trevlig dag ändå, än om vi inte får hamna i tv .

Inga kommentarer: