fredag, maj 21, 2010

Carl Bildt

Idag kom han äntligen till Umeå !
han skulle ha kommit i fjol tillsammans med kronprinsessan,men det blev inställt, så jag var besviken, men idag dök han upp.
Och som vanligt så annonseras det aldrig i tidningen förrän exakt den dag som kändisen i fråga är i stan, varför kan de inte annonsera några dar innan,så man är beredd ?
Men hur som helst, han hade föredrag och så var det frågestund efteråt.
Några killar kom med provocerande frågor och anklagelser mot svenska soldater i Afghanistan,så han blev riktigt upprörd.

Sen var det dags för publiken att gå ut,medans pressen fick gå fram för att intervjua. Och jag tillhörde visst pressen,hihi för jag gick fram.
Han hade 3 vakter och 2 poliser närvarande.
En tjej intervjuade honom för universitets tidning.

Jag tog några bilder medans jag väntade.
Sen kom en man och frågade vilka tidningar man var ifrån, om det var många frågor mm,han skulle visst inte hinna med alla för han skulle flyga igen,så när jag sa att jag bara ville ha autograf så trodde jag att jag skulle bli utkastad.
Men istället fick jag höra : jamen då skickar vi fram dig först ,ditt går ju snabbast.




Tjohej, så sen var det min tur ,jag fick autografer och sen frågade jag om det gick bra att ta en bild tillsammans med honom, ja det gick bra,så jag gav kameran till han som var efter mig i kön.
Och sen frågade jag om jag möjligtvis kunde få en kram.
Carl log och sa : ja du får en liten kram, det bjuder vi på idag.
Och så fick jag en kram, han var ganska varm efter ha stått i strålkastarnas sken.
En av vakterna log roat åt mig när jag lycklig gick därifrån.


Det är bättre kvalite på fotona, men det är inte så lätt att ta en bild på en bild.
Claes jobbade så han missade alltihop, men han har ju träffat statminsistern,så det jämnar ut sig.

2 kommentarer:

Johannes Forsblom sa...

Det är omoraliskt av Carl Bildt att tala om för de svenska soldaterna att de ska dö i en kamp om president Obama gör verklighet av att dra tillbaka de amerikanska trupperna från Afghanistan innan nästa val.

Den främsta regeln för att utkämpa ett krig är att vinna det, men jag misstänker att det inte är Obamas avsikt. Vilket naturligtvis kommer att påverka den svenska styrkan i Afghanistan. Jag är rädd för att Obama kommer att dra tillbaka alla amerikanska trupper så snart som möjligt. Men vad kommer då att hända med det svenska engagemanget?

Själv tycker jag att vi måste ha en tidsram på minst 50 år för Afghanistan. Liksom var fallet med Tyskland efter det andra världskriget.

Du kan läsa mer om detta i min artikel "Krig och fred enligt Carl Bildt" på min blogg här:

http://darenpagatan.blogspot.com/2010/05/krig-och-fred-enlig-carl-bildt.html

Olivia sa...

Vad häftigt att träffa Carl Bildt, nu blev jag lite avis på dig!!! Jag tycker han gör ett bra jobb. Jag blir imponerad över så många kändisar du träffar, häftigt!

Ha en bra vecka! :)