onsdag, maj 26, 2010

Babyafton


I går kväll var jag på babyafton i kyrkan för min kompis Ruby.
(visst är hon vacker, jag är riktigt avis på hennes utseende )
Den tjej som hade ordnat det hela hade skaffat grejer till ett barnkalas, vi drack läsk med jordgubbar och blåbär i, ur pappmuggar med sjöhästmotiv !
Med sugrör, fast blåbären fastnade ju i sugröret hela tiden, haha.
Banden från presenterna ska man knyta i håret på den blivande mamman och önska nåt för hennes barn ( jag önskade att han ska tycka om att läsa )
Sen får hon åka hem till sin man så, det är festligt, men hon fick skjuts, jag vet folk som har åkt buss på det där sättet ibland, muhaha.

Nån började på att diskutera när seden med rosetter i håret dök upp, ingen var säker men trodde att det kanske var en amerikansk grej, kul är det hur som helst, jag har själv bilder på mig från när jag väntade min gosse och kom hem på det där sättet.
Och en liten bok har jag där vännernas önskningar är nedskrivna, en del har slagit in kan jag konstatera.

Inga kommentarer: