måndag, maj 03, 2010

Alexandra Pascalidou

Idag har jag varit väldigt trött och slö, knappt hunnit nåt, ändå sov jag 3 timmar före jobbet och 4 timmar efter.
Claes hade ett kort arbetspass, så när han hade krattat lite löv i trädgården och fixat lite här hemma så åkte vi till stan.
Alexandra hade varit med på nån konferens som pågick i 6 timmar, när vi kom dit sålde hon böcker och pratade med folk.
Hon frågade vad jag jobbar med, så jag berättade att jag är tidningsbud, då frågade honom mina arbetstider, och jag sa att det är kl 3-6 ,men på vintern tar det oftast en timme till. Hon ojade sig och sa att det har ju varit sån hemsk vinter också, sne frågade hon hur många år jag jobbat med det.
16 år, sa jag.



16 år !!?? Herregud !!! utbrast hon.
Claes lyckades fota just då, man riktigt ser hennes förvåning.
jag sa att jag ska söka ett annat jobb,och då sa hon att hon verkligen hoppas att jag får det, att hon ska hålla tummarna för mig.




Jag önskar att jag kunde bli lika bra på bild som hon.


Autograf i boken som jag köpte, och i blocket.

Sen hämtade jag palt hos min mor som alltd gör lit extra till mig med, så det blev en smaskig middag till mig och sonen, Claes vill inte ens smaka.

Inga kommentarer: