lördag, april 17, 2010

Lite bilder från mitt jobb

Inatt tog jag med mig kameran på jobbet för att visa att vi än har en hel del snö här.


Här var klockan strax efter 3, blixten nådde inte långt,men man ser på de lysande prickarna = lyktstolpar, hur hög snön är.


Vilken enorm tur att jag hade med kameran just i dag,det var säkert 3 år sen sist, en buss från Vittangi stod parkerad mitt bland villorna.
Vittangi är en ort i Kiruna kommun , med 815 innevånare.


Lite svårt att fota än, hus och träd reflekteras i bussen, klockan var 4.30


Än är det snö framför brevlådorna på många ställen, folk är inte så ivriga på att skotta.


5.12, nu hade solen gått upp


5.18, lägg märke till elcentralen dold bakom snön


5.37 , undrar hur länge det dröjer innan allt har smält, jag gissar att det är kvar minst maj månad ut.

Inga kommentarer: