måndag, april 26, 2010

Full fart som vanligt

Jag tror alltid när jag sitter i kyrkan på söndagen att jag ska hinna så mycket sen, på måndag,då ska jag bli flitig, då ska jag börja ett nytt liv, oj vad det ska bli ordning i vårt hus. Oj vad jag ska besvara mail från släkt och vänner som väntat sen i julas, och jag ska minsann baka, putsa fönster, gympa framför tvn, sortera mina autografer osv osv.
Sen hoppar måndan på mig och jag hinner inte en tredjedel av det som står på min lista.

Men idag har jag : scrappat en sida och lämnat in til en utmaning, tvättat kläder, kört diskmaskinen och plockat ur den, manglat handdukar och örngott, varit på möte med pojkens lärare ( som tyckte han hade gjort stora framsteg på sistone )
Läst ett kapitel i en bok, ringt min mor, lagat middag, betalt räkningarna, kollat efter lediga jobb, packat upp efter pysselträffen, hjälpt pojken med läxan, tagit hand om katten, hängt upp tavlor,städat badrummet och såklart även jobbat och hunnit sova 6.5 timmar.

Så jag är nog rätt flitig ändå ,fast jag tycker att jag inte gjort nåt vettigt, ännu är det 17 saker kvar på min lista idag, men eftersom jag börjar jobbet om 5 timmar så ska jag bara natta pojken, göra en ny lista, ställa alla väckarklockor och dra mig till kojs.
Imorgon ska jag berätta om de väldigt konstiga drömmar jag haft senaste nätterna, de är riktigt lustiga .


Den här väskan har jag haft några år,men den hamnade längst in i skåpet, jag hittade den igen häromdan.
Whats eating you , betyder ungefär " vad bekymrar dig " men här betyder det bokstavligen " vad äter dig ", för Jeepers Creepers är en skräckfilm om en otäck varelse som gärna äter människor , huuu, men den är väldigt bra, en av mina favoritskräckfilmer.

1 kommentar:

Charlotte sa...

jag har slutat att bekymra mig för saker som inte blir gjorda. Det är bara så saker blir inte gjorda, listor blir inte avprickade på en dag, det kommer saker emellan hela tiden. Ta livet med ro du Anna. Allt har sin tid. Ett litet tips angående mail sätt dig ner en måndag och svara alla. Så slipper du ha det hängande över dig. Jag försöker leva efter det, försöker göra klart sådant jag vet kommer att stressa mig. Lyckas ibland men inte alltid. Kram!! Ha en fin dag!!