fredag, april 02, 2010

En ledig dag

Idag är jag ledig, det är väldigt sällan det inträffar, imorgon exempelvis så jobbar jag. Men idag sov jag 9 timmar sammanhängande, minns inte sist det inträffade,det var nog när jag var sjukskriven i februari, annars blir det bara kring 3-4 timmar, sen jobba,sen sova lite till. Och på söndagar är jag uppe alldeles för länge så jag knappt hinner sova innan kyrkan.

Men nu är jag pigg som en spigg och har scrappat, spelat dataspel, läst lite bloggar,sett på tv, gosat med katten,läst lite och scannat några bilder som legat här i flera veckor och väntat.




Jag tycker vi har mycket snö, men min far har det ännu värre, på vintern är jag glad att jag flyttade från inlandet. Fast på sommaren önskar jag att jag hade hans hus, stor gräsmatta och en åker, där kan jag gå barfota hur långt som helst och ändå vara på hans tomt, det är massor med plats att spela fotboll, tvätta bilen osv.


På tal om min käre far, han köpte den här papyrustavlan i Egypten för länge sen, även den tillhörde farmor,och jag ärvde den.
Bilderna jag stoppat in i ramen föreställer Elis biologiska farmor och farfar när de var unga. Jag tycker det är viktigt att prata med honom om dem och hålla deras minne levande. Tur för pojken att han fick sig nya farföräldrar för snart 6 år sen.

Inga kommentarer: