torsdag, mars 25, 2010

Jonas Sjöstedt

Som sagt,den här veckan har jag fullt upp, så bloggandet får stå på sparlåga.
Igår var jag till stan och åt på kinarestaurangen Eurasia, tillsammans med min kompis Maria från Skövde, sist hon var i Umeå var i december.
Vi åt kyckling med grönsaker och nån sås jag inte minns namnet på,men gott var det, sen cocosglass till efterrätt.
Före det hade jag haft 2 ärenden, och så hann jag göra 2 ärenden i sällskap med henne. Idag har jag varit i stan en sväng ,och sen var det dags för författarmöte på Holmsundsbibblan.


Jonas Sjöstedt är fd EU parlamentariker, har skrivit 3 böcker, har en till på gång, och hoppas komma in i riksdagen.
Claes och han känner varann lite lätt sen Göteborg, tyvärr jobbade Claes och kom bara till sista kvarten av författarkvällen.
Det var bara 9 personer där + 2 av bibblans personal, inte mycket, det beror på på snön som bara vräker ner ikväll igen ,men fördelen med så lite folk är att det kändes mer personligt,och han svarade på frågor från de som undrade över nåt.



Ibland funkar inte autofokus på kameran,så synd.


Här har han just skrivit autograf i mitt block.


Jag köpte hans första roman Sammanflöden, där slutet utspelar sig i en by i Vilhelmina :) när han sa det så jublade jag,och de andra närvarande fnissade åt mig.
Fast han skrev ju fel datum,det är den 25e idag, hihi, jag skrev dit rätt datum med blyerts.



Jag la beslag på en affisch från bibblan också som han signerade åt mig.

Det var en trevlig kväll, han var en sympatisk person, nu ser jag fram emot att läsa boken, sen får jag låna de andra på bibblan, kände mig för fattig att köpa alla tre tyvärr.

Inga kommentarer: