onsdag, mars 31, 2010

Ed Marinaro 60 år

Idag fyller min absolut största idol år.






Han är mest känd för Spanarna på Hill Street, från 80 talet, han spelade Joe Coffey.
han har också varit med i Falcon Crest, Dynasty, Laverne o Shirley, mm.
Redan när jag var 11 år så var han en av mina favoritskådespelare, men jag hade ingen adress att skriva på,så jag har drömt om hans autograf i 25 år.


Och i oktober i fjol så vann Claes en signerad samlarbild åt mig på Ebay.
men jag drömmer fortfarande om att en dag få en personlig autograf.
Innan han blev skådepelare så spelade han amerikansk fotboll, och har än idag 2 rekord.
"NCAA records: most rushes per game in a season (39.6 in 1971) and in a career (34.0, 1969-71) "

En sak som är lite kul är att jag träffade en kille från Usa för ett antal år sen, som har skakat hand med Ed, killen berättade att han skulle hämta sin pappa som spelat golf,och när han kom dit så hade hans pappa spelat golf med ED !!!!
Så coolt, visst blev jag avundsjuk, men nu kan ju jag skryta med att jag skakat hand med någon som skakat hand med Ed,muhaha.

Inga kommentarer: