fredag, mars 05, 2010

Action på torget


Idag har det varit varmt, - 2,4 som bäst, hurra, och det droppade från garagetaket, inte för att det syns nån skillnad, men ändå, det är ett tecken på liv.
Jag tog den här bilden genom köksfönstret, snön har visst sjunkit ihop lite,man ser mer av snögubbens hatt än häromdan.

Jag tog en promenad ner till torget ,i det fina vädret.
2 reportrar från VK, Västerbottens Kuriren stod där och pratade med folk och bjöd på kola.
Inne på Konsum fick, man provsmaka en ny tårta från Almondy,men det var bara minibitar, en tugga ungefär, fast med en söt flagga på.
Dessutom stod det en uppstoppad ren där ! För att göra reklam för bröd.
Apoteket hade slagit på stort för att fira sina nya ägare, nu hetet det Kronans Droghandel, hmmm ,känns som ett opassande namn tycker jag, hade det inte kunnat heta typ Kronans Apotek.
De bjöd på bakelser, jag hade tyvärr inte kameran med, men de var aprikosfärgade upptill med en vit krona i florsocker, och en tjock chokladkant runt, och inuti fanns sockerkaka, sylt och marsipan, till det fick man apelsinjuice, mmmmm så gott.
Så här mycket saker har inte hänt på torget på flera år tror jag.

Inga kommentarer: