onsdag, november 18, 2009

Välgörenhetscafé i kyrkan

I går var jag och pojken alltså till kyrkan på välgörenhetscafé, pengarna går till
Min Stora Dag
Här är lite info från deras hemsida.
" Min Stora Dag är en insamlingsstiftelse som hjälper svårt sjuka barn att förverkliga sina önskedrömmar. Varje år insjuknar hundratals barn i Sverige i sjukdomar med livshotande diagnos. Min Stora Dag jobbar för att ge dessa barn någonting underbart att drömma om när dagarna är långa och behandlingarna tuffa.
I barns fantasi kan allting hända. Att sjunga tillsammans med sin idol, att simma med delfiner, att träffa en fotbollsspelare, att åka på semester med sin familj eller att få bjuda sina vänner på ett kalas är bara några exempel på önskedrömmar som under åren blivit förverkligade tack vare Min Stora Dags verksamhet. 2008 genomfördes 136 Stora Dagar. Dessutom arrangerades minst lika många gruppaktiviteter såsom konsertbesök, sjukhuscaféer och ungdomsläger så att över tusen barn fick ett välbehövligt avbrott i sin sjukhusvistelse. "



Det fanns många sorter att välja på, och priserna varierade från 2- 10 kr.
Jag åt 3 sorter, det kan ju inte finna snågra kalorier i välgörenhet,hehe.
Elis åt sammanlagt 4,5 sorter, och så köpte vi hem ett gäng,särskilt när det blev halva priset på slutet.
Girlanger var uppsatta, dukar på borden i det som annars är ett klassrum, och så hade vi levande musik.
Det var en väldigt trevlig kväll.

Inga kommentarer: