tisdag, september 01, 2009

Min vilda dag.


Det är full fart här hela tiden. Imorse när jag kom hem från jobbet så slank katten ut genom dörren, det är vanligt,så jag satte balkongdörren på glänt så hon kunde gå in när hon ville.
Jag gjorde fika och satt uppe vid datorn nån halvtimme.
När jag kom ner var det fjädrar under hela köksbordet, suck.
Torkade bort det, nån timme senare kom hon in med en fågel, undrar om det var samma ?
Schasade ut henne, stängde dörren.
När jag och C skulle till stan så låg det fjädar, en liten vinge,och nåt som kan ha varit en hjärna eller ett hjärta på dörrmattan.
( ja jag har ingen koll på fåglars inre organ )
Vi åkte iväg, i korsningen höll vi på att krocka med en DHL bil som var för mycket på fel sida vägen.

Åkte till stan, handlade mat, kollade in på en loppis, köpte en bok om kungens farfar för 30 kr.
Kom hem, såg en lapp på dörren, DHL hade haft ett paket till mig ,men vi var inte hemma, jamen åååh ! Det var ju min "Beat it" jacka som jag väntat på,den som skickats från Mexico.
Men C får hämta den imorgon, hans jobb ligger nära deras kontor.
Pojken for till en kompis, vi åt kyckling, sen stekte Claes några bitar halloumi.
Pojken kom hem, tog en bit "kyckling" från stekpannan, (han gillar inte alls ost, bara cheddar, all annan ost undviker han ) C sa att vad gör du, äter du ost ??
- Vaaaa jag trodde det var kyckling , är det ost, skojar du ?? sa pojken.
Jag höll på att skratta ihjäl mig.
Sen hittade han kycklingen i en burk. Micrade sig en Billy pizza, skulle krama mig men råkade trycka en kall flaska läsk mot min arm så jag vrålade.
Diskmaskinen spottade ut vatten,vilket är helt normalt, men när Claes hörde det ljudet trodde han att micron höll på att paja, så han kom rusandes och jag garvade ännu mer.

Och detta är bara en helt vanlig dag i mitt liv. Man hinner aldrig ha tråkigt.
Klänningen är väldigt praktisk, för den är så diskret så jag kan variera den med scarfar, broscher och bälten. Den är köpt på Ica i fjol.

Inga kommentarer: