måndag, september 07, 2009

Ett anonymt brev

Jag hittade ett ihopskrynklat papper i brevlådan.

" Minimera er häck !
Nu tvingar folk att gå på gatan utanför ert hus, man ryms inte på trottoaren.
För att inte tala om hur snöröjningen påverkas.
Klipp er häck redan denna vecka.
Annars kommer vi att kontakta kommunen vilket kommer att medföra merkostnader för er.

Det är hög tid att ni börjar ta hand om er gård, det är skamligt hur ni sköter er.
Ni drar ner tomtpriserna i hela området, Ni är kvarterets skamfläck.

Era grannar som går här varje dag.
Fy skäms ! "


Jag har inte sett nån snöröjning på ett tag,men det är väl våran häck som rår för det då ? Eller beror det på att det är 15 grader varmt kanske ?
Och vem kan se vår gård ? Häcken är ju ivägen, de enda som ser den är närmsta grannen och de med tomterna bakom, men de går ju knappast på vår gata.
Och vad menas med drar ner tomtpriserna i hela området ?
Då måste det vara nån som ska sälja, men jag har väldigt svårt att tro att nån ska få mindre för sitt hus för att vi inte klippt häcken.
Är det nån som är en skamfläck är det ju de som renoverar och därför har massor av bråte på sin tomt ut mot vägen hela tiden ( oljetank, gammal balkong, gammalt virke, glaskross osv ),och ofta parkerar de på gatan,
eller har bilen på gården,så släpvagnen sticker ut i gatan, även på vintern, för att inte prata om att deras barnvagn ofta står ute på gatan.

När jag kollar från balkongen ser jag minst 3 till som borde kapa häcken, undrar om alla fått samma brev ?
Och för övrigt, jag tvingar ingen att " gå på gatan " det finns gott om plats på trottoaren, eller menar de att jag tvingar dem prostituera sig ? haha
Nej men alltså jag tycker det är obehagligt att nån av våra grannar hatar oss så mycket att de sitter och skriver ett sånt här brev, hur mår såna människor ?
Det räcker väl med att skriva typ " kan ni vara snälla och klippa ner häcken så det inte hänger ut grenar på trottoaren ".

Det här är inte ett " fint område" , ingen har lejonstatyer i trädgården eller Mercedes, de flesta har småbarn och håller på att renovera, det är dessutom en genomfartled mer eller mindre.
Om alla de som parkerar på gatan, både bilar och lastbilar, och ofta mot färdriktningen, kunde sluta med det så skulle det inte vara nåt problem att röja undan snö till vintern, men inte ger jag dem anonyma lappar för den skull.

2 kommentarer:

maxell sa...

Haha. Jag kan inte annat än skratta åt eländet. Du får ta foto på din syrenhäck så tar jag på vår. Sen ser vi vem som "borde" klippa... Låter det som en bra deal? :)

Anonym sa...

Även om det är fegt att lämna en anonym lapp så kanske man ändå inte bara ska slå ifrån sig vad lappen antyder. Klipp häcken så får ni det ur världen och grannarna har inte längre något att klaga på. Alla är olika. Även om inte du lämnar en lapp så kanske grannarna har stört sig på din häck och kanske även de andra runt omkring också.