onsdag, september 09, 2009

Det stormar

Redan i natt var det väldigt blåsigt, cykeln blåste omkull när jag skulle lasta tidningar på den,och det är ändå en stabil postcykel.
När jag kom hem hade en matta blåst ner från balkongen,och ett par byxor hade blåst av tvättlinan med klädnypor och allt.
jag såg hur det blåste i gräset, det vek sig och sen åt andra hållet.
Vi har fönsterna på glänt för att få in frisk luft,det är 15,5 grader, men vinden gör mystiska ljud i fönsterspringan, som i en skräckfilm .
" hooouuuuu " låter det från fönstret,haha.

jag har varit riktigt effektiv i dag, tagit hand om tvätten, disken, gjort 2,5 kort, småstädat lite allmänt, nu sitter jag med en kopp lakrits-te, det är så gott, nästan som att dricka halstabletter på nåt sätt, uppfriskande och exotiskt.

Imorgon kommer en exklusiv intervju med hunden, han som tittat fram på flera bilder på sistone, han berättar allt om sitt liv hittils, missa inte det,hihi.

1 kommentar:

maxell sa...

Värst va det blåser hos er. Iofs hittade jag en blåskaos här på altan och en bit ut på gräsmattan igår kväll. Dock var det inte enbart blåsten som orsakat det utan minst ett litet yrväder hade hjälpt det hela på vägen... *suck* Gäster när man inte är hemma suger illa om de "förstör"...

Lakrits som smak på te låter obskyrt. Men om det smakar goda halstabletter är det nog värt att prova. :)