fredag, augusti 28, 2009

Kungafamiljen åkte iväg

Här kommer det tredje och sista inlägget om kungafamiljen.
Vi tittade på skådespelet, folk hade tidstypiska dräkter från 1809.
Men gick det verkligen så sansat till ?

De stod i prydliga rader och turades om att panga med kanoner .


Ibland var det väldigt mycket rök.

Sen kom vakter och poliser och spärrade av igen, den här gången med band som fästes i pålar, och vakter framför så man inte kunde hoppa fram till Kungen.
Och det är förståeligt,för nu var det mer folk än nånsin, skulle tippa att det var 1000 personer minst som stod och trängdes vid avspärrningarna.
Vi hade tur och kom längst fram så vi kunde se och fota.


Sen kom de kungliga och deras följe ifrån läktaren till ett tält där de fick drickbart i glas eller koppar.
Per Unckel, fd politiker, nuvarade Landhövding i Sthlm ,pratade i mobilen.
Vi stod ca 10 meter ifrån dem.


När de hade minglat och läskat sig kom de ut ur tältet, vi hade fin utsikt.
Victoria biter sig i läppen.


Snygg frisyr, jag har aldrig fått till en knut så där bra.



Silvia log och vinkade.


Kungen verkade vilja gå, hon stod och tittade på publiken och log, han tittade rätt mycket på henne och verkade vilja säga " kom nu så går vi "
Vi fick många bra bilder, på en gäspar han.hihi.



Victoria hade gått fram till publiken en bit till höger om mig, där jag inte såg henne, och förutom de officiella blommorna bar hon nu på en bukett till.
Hon log glatt och vinkade och höger och vänster ropade " hej hej " åt folk.
Sen passerade hon oss, och jag log bredd och vinkade, så tittade hon rakt på mig och utbrast " Heeej " ! Det hördes att hon kände igen mig,och jag höll på att gråta igen av salighet.

Så gick de mot bussen och vinkade, det sista vi såg när bussen åkte iväg var Drottningen som satt längst fram och vinkade fortfarande til folkmassan.

Sen var det lååååånga bilköer för att ens komma ut på stora vägen, jag satt och log för mig själv hela vägen, det gjorde inget att det var kö, jag hade ju nåt att tänka på, att minnas gång på gång.

Inga kommentarer: