måndag, augusti 17, 2009

Hälsokontroll

Idag har jag varit hos företagsläkaren.
Jag hade vuxit 2 cm !!! Ända sen jag var 15 år har jag varit 173 cm,men nu var jag 175, jamen ?? De påstod att mätstickan satt i rätt höjd, ja man kan ju undra.
Blodtryck 130/65, HB värde 153 , blodsocker 5,7 och kolesterol 5,77.
Så jag mår bra förutom kolesterolet då sa de.
Läkaren skulle skicka en ny remiss till ortopeden om min fot, inte för att jag tror att det hjälper,men han sa att det kan ju bara bra om de får fler påtryckningar.
Och så fick jag med mig en lapp med goda råd om att gå ner i vikt.

Vilket får mig att tänka på att jag ska rapportera våra framsteg sen förra veckan.

Vi började på :
Jag 86,6 Claes 108.
Vecka 1 : Jag 86,5 , Claes 108.
Alltså har jag gått ner hela 0,1 kg och han står stilla.
SUCK.

Men våra auktioner rör på sig, har fått sålt mer kassettband, klippdockor, ett gäng telefonkort, en skål och 2 uppläggningsfat.
Skönt att bli av med sånt som ändå bara ligger och skräpar.
Men varför syns det inte att det blir mindre då ? haha.
Sonen har hjälp mig städa 5 skåp senaste veckan, inte så mycket att rensa ut där,men det blev renare och mer ordning.

1 kommentar:

JOSEFINE sa...

den finns på www.blogg.se och man hmnar där om man har många besökar/kommentare och är aktiv..