torsdag, augusti 20, 2009

En ryss !


Först ska jag börja med ett citat av Michelangelo :
" Herre, giv att jag alltid känner längtan och lust efter mer än jag kan förverkliga "

Det tycker jag är så fint, tänk vad trist om man skulle ha uppnått alla sina mål och drömmar.
Igår blev en av mina drömmar sann, och jag skulle blogga om det idag,men jag hinner inte.
Vet inte var tiden for idag heller, men jag har hunnit hälsa på två kompisar medans Elis var på kyrkmöte, där de körde radiostyrda bilar.
Och så har jag pysslat med mina auktioner och sovit nästan 7 timmar sammanlagt ( delat i 2 perioder ) så jag håller på att bli människa, i morgon ska jag inte åka nånstans, så då ska det bloggas !

Men i alla fall, jag fick prata ryska igår, tjohoooo.
När vi satt i bilkön för att få parkera så marcherade ett gäng ryska soldater förbi, jag körde ner rutan för att ta en bild, och då frågade en av dem mig plötsligt på ryska om jag var ryss ! nej,men jag kan en del ryska, sa jag, och så sa han att jag var duktig.
Sen tog jag bilden på honom. Nog var det väl lustigt att han tilltalade mig på ryska, jag förstår inte varför,men det var klart häftigt.
Claes säger att det beror på att jag ser ut som en rysk gumma, hmmm ska man bli förolämpad eller ?

Jag måste ju förklara varför ryska soldater var här, det var alltså 200 års minnet av sista striden Sverige hade, igår för 200 år sen slogs Sverige och Ryssland just på den äng där det var ett stort skådespel med "soldater " och det var ett gäng ryssar inbjudna, men de räckte inte, en del svenskar spelade ryssar också.
Och det var en marknad med hembakt tunnbröd mm, och folk hade tidstypiska kläder, det var jättehäftigt.
Så imorgon kommer många bilder på kungafamiljen, "soldater " mm.

Nu ska jag sova , ska upp om 3,5 timmar, måste försöka lära mig att komma i säng tidigt, i går kväll kunde jag knappt sova alls för jag var så salig.
Tänk att JAG fick en kram av Victoria ! Det är helt ofattbart, hade jag inte haft bildbevis så hade jag knappt trott det själv, hihi.

2 kommentarer:

emelie sa...

jadå.. självklart. har vilka färger du vill plus vilka berlocker du vill. hör av dig om mer information.

Anonym sa...

привет шведище!

эльскаю и крамаю