onsdag, augusti 12, 2009

En dag i mitt liv

Var tar tiden vägen ? Vad gör jag på dagarna ?
Vaknade 2.30, försov mig till 3.07, ojoj !!
Kastade i mig yoghurt och svisch iväg till jobbet.
Delade ut tidningarna samtidigt som jag pluggade italienska .
Hem och läste tidningarna, åt omelett.
Blev sittandes med en bok ett tag.
Just när jag la mig ca 7.30 så ringde Claes väckarklocka, och så igen och igen, tillslut kastade jag nästan ut honom så jag skulle få sova.
Sov till kl 12.

Kollade posten, sen ringde C från jobbet.
Kollade mailen, sonen ringde från sin pappa ,dit han hade gått när jag sov.
Exet ringde från jobbet och sa att han snart skulle hem till pojken.
Kollade Tradera, ringde min mor.
En av cheferna ringde.
Åt nudlar till lunch och såg Simpsons samtidigt.
Packade Traderavaror, sminkade mig.
Åkte iväg kl 15, tankade, pantade flaskor, handlade mat,sen var klockan 16.30.
Åkte hem, packade upp mat, lagade middag och åt ( tortellini ), första gången på flera veckor som hela familjen åt tillsammans.
Sen fick vi besök av 2 kyrkliga vänner.
När de hade farit så ringde en kompis, jag kollade mailen, och betalade räkningar.
Har slipat toarullshållaren jag ska måla om, och städat inne på toa.
Nu är klockan 22.27 och jag ska upp igen om 4 timmar.

Ska bara packa mer Traderavaror, lägga ut nya auktioner, duscha, plugga ryska, skriva dagbok, sminka av mig och göra ny lista för imorgon.
Vem stjäl min tid ?
Känns som att jag inte hinner nåt alls på dagarna ju.

Inga kommentarer: