fredag, augusti 07, 2009

Beatles och Abbey Road

Imorgon 8 augusti kl 11.35 är det 40 år sen den berömda bilden av Beatles på övergångsstället togs.
Läs mer om det på Aftonbladet.

Naturligtvis ville jag dit när vi var i London, det var varmt,och just den helgen renoverades tunnelbanan,så vissa linjer gick inte.
Vi åkte buss,men tog fel linje,så vi kom inte ändra fram.
Vi gick och gick, i ca 30 graders värme , man och son klagade, " Du tar ju knäcken på oss " stönade pojken.
Han tyckte det var helt meningslöst att gå så länge, säkert 30 minuter, för att se ett övergångsställe !
" Det har vi ju hemma också, vaaaarför "
Men nu när han tänker tillbaks så håller han med om att det är kul att vi varit där.
Bilderna blev inte så bra, det var massor av folk som var där av samma anledning,och folk gick över gång på gång, och alla ville fota sina nära och kära när de gick över.


På den här första bilden ser man mig och pojken tillsammans med 4 andra turister, jag har klippt bort ytterligare 4 andra.


Många skrev sitt namn på muren.


Även jag.



Men jag hade ingen tuschpenna, skrev med kulspets, kollar man noga på bilden står det Anna från Holmsund, i cirkeln.


Det finns en webbkamera
där så man kan se gatan live hemifrån, jag hade suttit många gånger och tittat och längtat dit innan vi åkte, nu är det jättehäftigt att kolla på den, att veta att vi var där, tjohooo.
Kunde inte låta bli att fota webkameran också, hihi.

Inga kommentarer: