onsdag, juli 08, 2009

HEMMA igen

Tjohoooo jag är hemma, ja vi kom i går egentligen,men jag hade fullt upp med att packa upp och försöka få ordning.

London var fullt av saker att se, vi tog över 1500 bilder på en vecka, nu återstår att ta bort bilder som är dåliga, och sen byta filnamn på dem så jag kan bränna ut och spara dem, oj vilket jobb.

Jag har inte orkat med allt jag planerat på semestern heller, först var det alltså Scandic i Gävle, London, sen direkt till Västerhaninge, sen köra 70 mil hem och sova en natt innan vi körde till Lycksele ca 15 mil bort, min kusin gifte sig, det var ca 70 gäster på festen, efter det åkte vi till min pappa och var där några dar, äntligen fick vi återförenas med kissekatt, åååh vad jag hade saknat min lilla spinnande katt.
Igår körde vi hem, stannade på en trevlig loppis på vägen, de har hemsida faktiskt, Loppis i lagårn massor av intressanta saker, även en hel del gratis grejor, jag fick en gammal bok från 1822 !!! och en flanellskjorta som verkar varm och skön.
De hade saker från 50 öre och uppåt, klart värt ett besök om ni kör mellan Umeå/Vännäs och Lycksele.
Köpte bland annat lite spets att scrappa med, några Kalle Anka pocket för 5 kr st, och några fina knappar.
Idag skiner solen,det är på tiden, det var stekande turkvärme i London och Västerhaninge, ca 28 grader, men sen jag åkte norrut i fredags har det bara varit grått och regn, det var 8 grader i Lycksele häromdan, huuu så kallt.

Träffade Drottning Elizabeth och hennes man på madame Tussauds, hon ser verkligen levande ut, flera såg plastiga ut, Beatles såg inte så äkta ut, Robin Williams var nog mest äkta.

Nu när jag är hemma efter 3 olika hotell och en husvagn på 2 veckor så ska det bli mååååånga blogginlägg, för oj vad jag har saker att berätta, och bilder att visa.

Idag ska vi till stan, jag ska köpa en symaskin !!!! Är så ivrig, den jag har ärvde jag för 10 år sen, min mor tror den är från 60 talet eller nåt, och den strular mer än vad man står ut med, när jag skulle zikzaka ett broderi innan vi åkte höll vi på en timme typ ....
Undertråden kom ut ca 5 ggr så mycket som övertråden, nålen gick av, övertråden gick av efter ca 5 stygn osv osv, en knapp brukar alltid fastna i intryck läga så man får ha skruvmejsel till hjälp osv.
Nä nu ska jag ha en ny, och sen ska jag lära mig att sy så ska jag designa egna kläder och bli personlig, har ju tyg i mängder.

2 kommentarer:

Henrietta sa...

Hej sötis!!
Roligt att se dig igen! Har ju saknat dig :o))
Kramar Henrietta

Moa - En magisk purt... sa...

Mysigt! Blev först lite chackad när ajg såg bilden, tänkte att du nog dolde en del för oss. Men sen förstod jag ju!