onsdag, juli 08, 2009

BU för Media Markt

Där jag har INTE handlat idag, och tänker aldrig göra det heller, de kan ta sig nånstans.
Vi skulle köpa ett kylskåp för 6000 kr och en hemma bioanläggning för 2990 + hemkörning för 500, eftersom kylen aldrig skulle gå in i bilen.
Man skulle få räntefritt i 30 månader, helt utan avgifter. Fattades bara kreditprövning, ja det har vi varit med om förr, när vi köpt hos Elon kedjan, tar ju bara nån minut. Men nää, tjejen sa att det var tillfällig uppdatering,och hon skulle försöka om en stund igen. Så vi kollade på lite saker runt kassan och väntade, inget hände, så vi stod där och väntade ett bra tag, hon försökte igen och sa att det var fel fram till kl 16, jaja, vänta 10 minuter till, vi som hade väntat 10 min redan, men jag passade på att gå på toa, sen kollade vi på dvdfilmer, men det var inte klart än. Tillslut hade vi väntat 40 minuter ! jag var trött och hungrig efter att ha varit på olika affärer i över 4,5 timme, frågade hur lång tid det ska ta.
-Det vet jag inte, sa hon då, det kan ta flera timmar till faktiskt.
Jamen .... ! jag svälter ihjäl ju ...
- Men vi vill äta, inte kan vi stå här i flera timmar, sa jag.
- Jo det förstår jag, men om ni åker så kan jag ringa sen när det är klart så får ni komma tillbaks, sa hon då.
Jag förklarade att det är väldigt långt för oss, affären är ju inte i Umeå, utan en bit utanför, och vi skulle mot det köpcentra som ligger mot Holmsund, men om vi får bensinpengar så kan vi ju komma tillbaks sen då, eller imorgon.
( Det är 3 mil från oss och dit, och 1 mil ifrån Ica Maxi, det skulle ha kostat dem ca 20 kr om vi hade fått pengar för att åka och äta och komma tillbaks sen )
- Nej det kan vi inte göra, vi får inte ge nån sorts rabatt, sa hon.
Jag blev less, sa att hon kunde väl skicka papperet med kylen imorgon så skulle vi slippa åka och hämta det, eller ringa vår personliga bankman som kan gå i god för oss, jag menar, vi skulle ju ändå inte ta saker med oss, de skulle levereras imorgon, skulle hon då se att vi inte är kreditvärdiga ( vilket vi absolut är ) så skulle hon ju bara kunna avboka att de kör ut några saker.
Men nääää, så funkar det inte heller.
Så jag sa att då köper vi inget alls, vi kan inte vänta längre.
Hon blev jätteförvånad och frågade flera gånger om vi ville avboka sakerna, och vi sa att JAAAA vi avbokar,det finns fler affärer i stan,som ligger bra mycket mer centralt.
Jag la till att det inte var henne vi var sura på, utan systemet,och att vi aldrig kommer att handla på den affären i fortsättningen.
( Där hade de sin chans att rädda situationen och ge lite rabatt ju, men inte )
Tjejen, och även en kille som stod bredvid henne sa bara sånt som : jaha, ja det var ju synd, ja då avbokar vi väl då.

Sen åkte vi raka vägen till Mcd, och det var såååå gott med mat, och tjejen i kassan bjöd på glass fast jag inte hade köpt nog dyr meny för det,men hon sa att man kan ju vara flexibel, och då höll jag på att gråta för hon var så rar.

Elgiganten blev nästa stopp, jag skulle köpa min söta symaskin,men den var slut, så nästa torsdag ska den komma, beställt och betald nu.
Och så såg vi ... Kylskåp !!! Likadant ju, 5490 kr, hemkörning 375 kr.
Jomen visst, 535 kr billigare än hos de andra krokodilerna sammanlagt.
Så jag tog upp mitt Visa kontankort, inget tjafs, pengarna drogs direkt från kontot och jag är inte skyldig nåt, haha leve Elgiganten, imorgon mellan 11 och 12 kommer vårt Whirlpool kylskåp, jag längtar, ska bli så skönt att slippa hållla på torka golvet var och varannan timme som det är nu.

1 kommentar:

Moa - En magisk purt... sa...

Suck, de system vi har nu är så invecklade så att ingen har ansvar längre. Det är dumt.

Haha, gulligt inlägg jag fick av dig nyligen. Det tog emot lite att ta sommarlov men jag behövde det verkligen. Men i augusti bilr det nya tag! Ha en mysig sommar!