söndag, juni 14, 2009

Obbola marknad

I går var vi på Obbola marknad, som hade 15 års jubileum, men ynkligare marknad finns knappast.
Öppet mellan 10 och 16 igår och idag, men det är bara en gata , och många packade ihop i förväg.
När vi var där i går så var det flera som hade loppissaker som packade ihop redan före 15, idag när min mor och hennes man var dit en sväng till så hade många packat ihop redan vid 13 tiden, en del hade inte kommit alls idag.
Varför hyr man stånd på en marknad om man inte ids vara där ??
men det är ofta billiga loppisgrejor , jag fyndade lite tyger, 5 kr per bit, 7 st böcker för 1 kr st, och så åt jag en vårrulle för 15 kr.
Tigerbalsam köpte vi också för 10 kr, sånt brukar väl kosta uppåt 50 kr tror jag ?
Kanske dumt att vi bara köpte en .

Mina tygfynd =)


Umeå - Björkarnas stad.

Idag har det bara varit regnigt och grått, jag håller på med släktforskning,och Claes
sorterar frimärken.
Pojken är hos en kompis och ska sova där.

Så här pigg och glad var han när vi spelade tv spel häromdan.

Inga kommentarer: