lördag, juni 20, 2009

Middag med missionärer



Det blev så konstigt med allt i år, pojken fyller år på tisdag, men då är vi på resande fot, Claes fyllde i torsdags, det var midsommar i går, så vi slog ihop alltihop och hade vår middagsbjudning på onsdan redan.
Inbjudna var 2 missionärer från kyrkan jag är med i, Castillo från Sverige och Jensen från Usa. Först år vi räk-cocktail, efter det oxfilé med strips och persiljesmör (fast det var persiljemargarin för jag hade glömt köpa smör ).
Så kollade vi på foton, pratade, åt efterrätt som var citronfromage gjort på pulver, jag blev lat. Tiden gick fort, 3 timmar stannade de, sen var det bara 5 timmar tills jag skulle stiga upp och jobba.
Vi hade väldigt trevligt och pratade och skrattade massor.

I går var jag och Claes ensamma, pojken var hos sin pappa, och vi hade fullt upp med allt som skulle fixas inför resan. så vi lagade till kebab, ris, rödlök,fetaost och sallad. Gott det med.

Idag har vi hunnit massor, ordnat med saker som ska postas, farit med pappersinsamlingen , jag har gjort ett kort, vi har packat en del, rensat bort en massa papper här på kontoret osv osv.
Börjar kännas lite lugnare inför resan , men jag skulle ändå behöva några dar till känns det som.

Inga kommentarer: