onsdag, juni 10, 2009

Jordskalv !!!

Först så undrar jag ju vad det är för skillnad på jordskalv och jordbävning,det skulle vara lite häftigare att säga att vi hade jordbävning ju.
Från vk.se " Klockan 16:48 på onsdagen skakades Västerbotten av ett jordskalv med en magnitud på 2,3. "
Jaha inte richterskalan då ?
Jag hajar noll, men så här var det : jag var i kyrkan tillsammans med en kompis och släktforskade, det var säkert 7 år sen sit, jag har helt kommit ifrån det, men vi satt där i ca 2 timmar, forskade inte hela tiden, pratade ju en hel del också så klart, men jag hittade ett nytt namn på en släkting från 1800 talet.
Men plötsligt så dundrade det till, hela kyrkan skakade !
Vad händer ??? sa jag.
Äh,det var väl bara en lastbil,sa Aina.
ja det var nog det,sa jag.

Sen glömde jag bort det, tills jag kom hem och åt middag, och min snygging berättade att hela huset hade skakat till idag.
Oj, hmm, här med ? ser på vk:s hemsida att många människor kommenterat, nån trodde det var en traktor som kör in i huset, flera var inne på lastbilsteorin, en trodde att ett plan störtat, en undrade vad grannen höll på med, nån hade trott att nån i familjen gjorde nåt mysko i källaren osv osv.

Anledningen till att jag inte bloggar så mycket :
Nån tar min stol, och sen garvar hon åt mig när jag vill ha den !

Nää, jag bara skojar, hon råkade faktiskt gäspa just när jag tog bilden, men det är allt för vanligt att min stol är upptagen,och jag är för känslosam, känns så taskigt att flytta på henne när hon har det så bekvämt.

Idag kom biljetterna från Brittiska statens turistbyrå, Inträden till Madame Tussauds, London pass som ger gratis inträde på 55 sevärdheter,och så travelcards som ger gratis buss o tunnebaneresor.
3128 kostade det inklusive en adapter för strömmen.
Varför kan det inte vara samma elsystem i hela världen då ?

Inga kommentarer: