torsdag, juni 04, 2009

Förkyld

Jamen så irriterande,och pinsamt.
I måndags var det ju 22,6 grader, sol och helt vindstilla, så jag låg på dynor på gräset och bara njöt, men nädåååå, svensk sommar är inte mycket att ha, sen har det varit kallt och blåsigt, och inatt blåste min cykel omkull 2 ggr när jag gick in i trappuppgångar, jamen det är ju en postcykel ! den ska stå stadigt,men det blåste för mycket, så jag fick jaga tidningar runt hela gården, jag som hade feber och kände mig som en ballong som tappat luften.

Det började på tisdag, ont i halsen, sen nyser jag och snyter och är äckligast i stan, inte ens katten vill pussa på mig.
Ville simma idag,men då har de stängt i 2 veckor för renovering !
Jomen visst är det synd om mig, vill ha 35 grader nu tack,så jag blir frisk nångång.
I Lycksele hade de - 2 nån dag här i veckan, vi har ju ändå mellan 8 och 10 grader, så jag kanske inte ska klaga ?
Men att bli förkyld på sommaren är oehört pinsamt, att man inte fattar att man ska klä på sig istället för att ligga där som en nakenhund.

Dagens citat från Hem till gården :
( en man klagar på att hans fru är otrevlig mot hans ex som han har barn med )
Zak : jag vill att du är trevligare mot Nellie .
Lisa : jag gurglar mig hellre med bromsvätska !

Inga kommentarer: