onsdag, april 08, 2009

Wanja



Ja vad ska man säga ? Nu tar jag foton och autografer av folk jag inte beundrar, bara för att de är kända.
Det har varit ett väldigt kackel kring Wanja Lundby Wedin i veckan, och jag har inte alls orkat läsa det, bara konstaterat att det är fel att en del får bonusar på flera hundra miljoner.
Hon kom till stan, höll ett tal på torget,och allt hon sa lät bra, mot arbetslöshet, mot att folk ska leva på bidrag, samma som alliansen tycker ju.
Men sen slutade hon med att säga " Låt oss se till att Reinfeldt inte får sitta vid makten en dag mer än nödvändigt."
Jaha ? men när hon själv verkar ha samma budskap, ja jag fattar noll i det här läget,och orkar inte bry mig heller,det finns så mycket att läsa om i tidningarna.
Men så passerade hon mig plötsligt,och jag hamnade i tidningen idag !
När hon en skulle intervjuas av radion så smet jag fram och tog en bild och fick autografen, mot mig var hon bara trevlig och rar, så hon kanske inte är så illa ändå ?
Som sagt, jag ska nog inte uttala mig, men jag tror att hon är en trevlig människa,men det är inte så bra att hon varit med i 24 styrelser eller vad det var, hur ska nån hinna med att ha koll då,det är ju omöjligt.
( Det syns väldigt dåligt på bilden ser jag,men jag har ritat en pil till var jag är på det scannade tidningsurklippet, det syns betydligt bättre om man klickar på bilden.)
I bakgrunden på bilden syns Rådhuset, där jag och Claes gifte oss för snart 5 år sen.

Inga kommentarer: