måndag, april 13, 2009

Våren är här

Jomen nu är det vår på allvar, det är bevisat genom att grannen satt ute och solade,iförd t-shirt, sen åt de ute också, de hade pizzakartonger i knät och satt där med sina bestick,det såg mysigt ut.
Men 4,6 grader plus, njaaa, än äter jag inte ute på gården.
Snön smälter snabbt nu, tjohooo.
Inatt fick jag sova, tänk om man kunde få vara ledig lite oftare, det tar på krafterna att stiga upp 2,20 6 dar i veckan.
Så idag har vi städat,och det mer än vi egentligen hade tänkt också.
Jag hade fönstret på toa öppet,och hörde mjaaaauuu utifrån, så jag gick och släppte in ... en katt med en fågel i munnen ! Bläää, jag trodde såklart att det bara var kisse som kom, man kan väl inte mjaua när man har munnen full,men jodå, och jag försökte fånga henne,men då får hon såklart in under vår säng, sen hörde vi krasande ljud underifrån, usch ! När vi lyfte upp ena madrassen och tog fram henne så fanns där en fågel utan huvud, stackars liten.
Åt Sasha huvudet ? Näbben också ??? jag visar ingen bild på huvudlös fågel, vill inte tappa de få läsare jag kanske har , utan istället visar jag en trevlig bild på en ärvd tavla med små kissekatter.

Jag vet att det är fotat oerhört snett,det var för att jag fick bara reflexer i glaset annars.
Dessutom får ni se en TUPP !

Den köpte jag på Konsum för många år sen, för 50 kr, prislappen sitter kvar än.
Men tillbaks till fågelberättelsen, vi fick ju ta fram sängarna,och städa under, fjädrar och blod, bläää, och så fanns det kartonger och annat, vissa saker vet vi inte ens att vi sett förr.
Renbädda blev nödvändigt,för vi fick fjädrar på lakanen, huu.
Så storstädat blev det, tack för det kisse.

Jag har dessutom strykt tvätt, dragit lakan tillsammans med gossen, dammsugit, städat toa, postat brev, läst kyrkligt med familjen, och lite annat.
Claes har också börjat sortera bland frimärken och kuvert som ligger här, vi köper fyndlådor ibland på frimärksklubben,sen rensar vi ut och behåller der vi vill ha, resten ska ut på Tradera.
Nu luktar det mat känner jag, är hungrig som en varg, åt ju lunch redan vid 10,30 imorse.

Inga kommentarer: