söndag, april 26, 2009

Vad är en kändis egentligen ?

Ja det är nåt som jag funderar på, jag gillar nya programmet på tv4, " Hjälp jag är med i en japansk tv show " det är jättekul tycker jag,men så var det alltså 9 kändisar med ... Vem är Tore Kullgren ? jag,man,son, mor och låtsaspappa, ingen av oss hade nånsin hört talas om honom, så jag fick googla och han är programledare, jamen ska inte en kändis vara en som är känd ? En som de flesta känner till, när man hör namnet ska man se ett ansikte framför sig,eller tvärtom,om man ser ansiktet så ska man veta namnet.
Så har vi Kjell Eriksson, deckarförfattaren tänkte jag då, han som jag träffat,men nej,det var en komiker från radio, ja när jag tänker efter så har jag hört talas om honom med, men vet inget om honom direkt. Marie Picasso, jättesöt tjej som sjunger bra, men hmmm jag skulle inte känna igen henne bland bilder på exempelvis 20 andra tjejer som är blonda. Så 3 av de 9 kändisarna är okändisar för mig, och min favorit Anna Boook åkte ut i andra avsnittet. Så jag får väl heja på Marie nu då.
Men det är kul att se Japans kultur också,det är tyvärr för mycket avbrott för reklam,och så alla dessa " efter pausen" ofta blir det ju mindre spännande när man ser saker som ska hända sen.

För övrigt så var jag på maskerad igår, bilder kommer ikväll eller imorgon, oj vilka härliga typer som var där .

Och en annan sak, ibland skriver jag nån rad här i bloggen direkt till Britta,det är alltså inte bilen jag syftar på då, utan svärmor, jag är fullt medveten om att min Opel inte surfar på nätet,men kom på att mina läsare kanske blir fundersamma på den punkten efter att jag skrev ut bilens namn, haha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Marie Picasso har ju vunnit idol och medverkat i BigBrother hon om någon är väl känd? De andra håller jag med om. Det är dock det sämsta program jag någonsin sett så det kanske inte är så lätt att få med många Akändisar?

maxell sa...

Jag säger som min far. En kändis är en person som jag känner till. ;)

Det där programmet har jag lyckligtvis totalmissat.