söndag, april 19, 2009

Nya sängar



I fredags kom sängarna, man är som prinsessan på ärten, höööögt uppe, de förra var så långa att inga förvaringslådor rymdes under, nu ryms det en stor eller två små på höjden,benen är 6,5 cm högre än på den gamla, + tjocka bäddmadrassen, sängen är lika hög som mina knän, jag sätter mig inte på sängen,utan klättrar liksom upp i den.
Men åååh så gott man sover, och ljuva drömmar har jag,jag som annars haft mysko mardrömmar på sistone.
Men jag är ovan att den är så hög, inatt vaknade jag och höll på att törsta ihjäl, när jag skulle kliva ur sängen i mörkret så fick jag in foten i bokhyllan så det flög stämplar åt alla håll.
Lägg märke till hur litet mitt sovrum är, det vita man ser närmat kameran är dörrposten, till vänster om sängen ser man min hylla med pyssel, till höger ser man gardinen ,alltså ett fönster är där, byrån skymtar som en liten blå rand närmast dörrposten,vi har också en dörr in till garderoben, inget utrymme att gå på direkt.
men det blir ju fort varmt när man gasar på elementet då.

Jag har börjat samla pysselsaker inför Londonresan.

Qk dies så jag kan stansa ut hur mycket Londonsaker jag vill, stickers med buss och bro, nu har bron gått sönder lite i förpackningen,men det är ju lätt att limma, och så högst uppe häftiga knappar ! Tjoho, fattas bara en resa till dessa saker nu.
Claes ägnar massor av tid till att jämföra hotell och nosa runt på olika sidor på nätet. Själv sitter jag och deppar över vikten ...
vi glömde skriva in förrförra veckan och förra,men jag har det på papper, så här kommer det .
Start jag 86,9 han 116
Vecka 1 jag 86,6 han 115,9
Vecka 2 jag 86,1 han 115,6
Vecka 3 jag 85,6 han 115,6
Vecka 4 jag 86,6 han 115,6
Vecka 5 ingen uppgift
Vecka 6 jag 86,5 han 115,9
Vecka 7 jag 86,6 han 114,9
Vecka 8 jag 86,2 han 115
Vecka 9 jag 86,2 han 115,1
Vecka 10 jag 86,7 han ----
Vecka 11 jag 86,2 han ----
Vecka 12 jag 85,7 han 116,5
Vecka 13 jag 85,7 han 115,2
Vecka 14 jag 85,7 han 115,?
Vecka 15 jag 86,4 han 114,9

Det är jag som inte minns en decimal på förrförra veckan,därav frågetecknet.
Jag har alltså gått ner 0,5 kg och han 1,1 kg, bläää vad det går TRÖGT !!
Läste att överviktiga ska tvingas betala för 2 biljetter på nåt flygbolag,och att andra kanske följer efter, bara inte det träder i kraft innan London,för då blir det dyrt för oss, huuuu.

3 kommentarer:

Diana sa...

Smart att samla på sig Londongrejor! Och visst är det skönt med ny säng!! Men du, nu blir jag nyfiken på vad du hette innan du hette Anna som tilltalsnamn? :)

Moa - En magisk purt... sa...

Åh, hoppas du får det bra i London!

Älskar princessängar som är så där höga så att man får klättra upp i dem! Sån violl jag ha någon gång!

Samara sa...

Tack Moa, fast det är ju först i juni vi åker, så för tillfället läser vi guideböcker,letar information på nätet och på forum, vill ju veta vilka saker man inte får missa =)