tisdag, april 21, 2009

Livet är härligt

Idag for jag till stan med 2 stora säckar kläder till Emmaus, kunde inte låta bli att titta på vad som fanns i butiken också, och jag var sååå duktig.
Det fanns flera intressant böcker för 10-15 kr st,men jag tänkte på köpstopp och London, köpte 2 cd skivor för 10 kr st, filmmusiken från Titanic,och en finsk skiva med blandade kärlekssånger.
Sen åt jag på Frasses ( jaaaa Britta jag vet,det är många onödiga kalorier i det, men ack så gott, det blev lunch-middag,så jag åt typ inget annat idag än ett gäng vindruvor nyss. Claes hade köpt salladsbuffe takeaway på 7-01 ,det kan jag rekommendera, 55 kr och man får fylla en STOR burk med allt möjligt, finns kyckling,massa olika grönsaker, fetaost, pasta mm, men han hoppade över pastan,han är på en diet med lite kolhydrater, det räckte till både lunch och middag för honom, så han höll mig bara sällskap på Frasses när jag åt.
Hade tur och såg en bil med regskylt 124, ibland går det snabt, rekordet var när jag väntade 3 månader på en skylt en gång,min mor som började att halvår före mig letar nummer 161.

Våra kära bilar väntade utanför ,rena,nybesiktade och glada i solskenet.
Sen handlade vi på Ica, pantade en massa flaskor = mer utrymme i matkällaren, vi har knappt pantat nåt under vintern,det är så jobbigt när det är mörkt och kallt hela tiden. Alla pantpengar går till resekassan.
Har dessutom en massa pant i garaget som jag hittat när jag delar tidningarna, de ska jag ha till tempelresekassan.
Var duktig på ica med, köpte inte diverse böcker på halva priset som jag gärna ville ha.
Köpte en hel massa god mat , åkte hemåt och han hann iväg en bra bit före mig, när jag såg vår Volvo köra på bron som går över stora vägen så kände jag mig så glad över att vi har en så vacker bil, ja jag vet att V70 är en mycket vanlig bil,men vår är ovanligt fin tycker jag.

Hämtade ut mitt paket från Yves Rocher, med massor av premier,fick gratis hudvård för 350 kr, nagelfilar,pennor och 2 lotter som man kan vinna en bil på. Fast man vinner ju aldrig, kunde jag inte vinna bara för den här gången ? man kan ta det i presentkort på valfri butik,isåfall skulle jag ta Ica.
Träffade en kompis som jag inte sett på länge,det var så häftigt, för när jag var i stan så tänkte jag att jag måste ringa henne och få en finsk sångtitel översatt, men nu fick jag snabb hjälp av henne.
Sen har jag packat upp matvaror, gett katten lite grädde och sorterat lite i matkällaren, det har varit många bra extrapriser på sistone.
Ja kanske inte så märkvärdig dag,men ändå så skönt, allt gick bra, allt var trevligt, och så fick jag ju mer tid att umgås med min snygging som slutade redan kl 16.

1 kommentar:

Henrietta sa...

Kanske ingen märkvärdigd dag men ack så skön!