tisdag, april 14, 2009

Feng Shui ?

Jag sa ju förut att jag skulle ha nån sorts köpstopp.
Jag skulle inte klara att inte få köpa nåt alls, men undvika att köpa saker skulle vi.
Det har gått sådär halvbra, vi har köpt mindre scrapsaker och dvdfilmer än vanligt,men något mer cdskivor,men det har ju varit så bra rea, 10 kr st för Abba, BWO osv, på Ica hade de 2 för 99, bland annat Sanna Nielsen signerad sen hon var där och upträdde, vilket vi missade,så det var ju ett fynd att få köpa den så billigt sen.
Men i det stora hela har vi köpt mindre än vi brukar, fast nu måste vi skärpa oss ännu mer om vi ska komma till London, fattar inte varför det ska kosta 20 000 kr för 3 personer i 5 dar ?? för bara flyg o hotell, var och varannan åker ju på weekendresor, hur har de råd då ?
Nu hittar han en resa för 17 700, men vi har inte bestämt nåt än,klickar runt o kollar på hotell. Men varför ska Towern med kronjuvelserna kosta 600 kr i inträde per person ? Det står så i min guidebok, ja det blir 1800 för oss tre, nä tack, vi kan fota byggnaden från utsidan, ja man ska ha mat, pengar till buss, museer, och så shoppa lite, vore kul att ha en tröja från Marks o Spencers ju, woooow.
ööööh ! han hittade ett hotell för 45 000 kr, alltså utan flyg,jamen vad tror de ? på en sån där sajt som jämför priser borde de väl inte ens ha med sån lyx,den som bor där ber väl bara sin sekreterare att boka rum antar jag.

Men förra veckan föll vi för frestelsen att köpa lite fyndgrejor på frimärksklubben :


Årssats Lettland 1996 + ett förstadagsblad, album med 133 Grekiska märken , ett album med blandade Jugoslaviska märken från 1919-75,ett litet album med Jugoslaviska märken och en kartong med 600 vykort.
Detta kostade oss 269,50, men visst kan man ju diskutera om vi innerst inne behövde dem.
Det blir nog inte så många vykort som ska sparas, vi ska gå igenom och så sälja på tradera det vi inte vill ha, men bland annat har jag hittar lite ryskt mm hittils.

Nu ska jag gå ner i källaren och plocka ihop en massa kläder att ge till Emmaus, jag sorterar ju ut saker,men sen hamnar de bara i källaren i väntan på vidare transport, tror att 3 förråd är fulla nu med loppis och tradera saker, bättre att få bort det nån gång, ett och två, rensa på !

Inga kommentarer: