tisdag, mars 24, 2009

Vinterns återkomst


Det är mindre snö än förut, absolut,men det syns inte så bra på den här bilden när jag inte har bilen att jämföra med.

Men jag är så trött, trött in till svimfärdig, skulle vilja vara ett Mumintroll som går ide,men de äter ju barr innan de sover, hmm blää,det vill jag inte ha,och nu är det kanske så långt på våren att de vaknar ändå ?
Men nån vår vet jag inte om vi har , - 9,8 igår natt och - 11,8 natten som var, inte undra på att det inte smälter undan.
Och alla bara slår sig fördärvade, min mor halkade i söndags, sonen i går, de har blåmärken och sår,och har ont både här o där.
Min kompis har en kille från England, när jag frågade vad han tycker om Sverige,så drog han upp tröjärmen och visade sin armbåge, även han hade blivit ett offer för halkan.

Idag ringde Edward Riedl, politikern, han hade pratat med ortopeden,och de sa att operation är bara nåt man tar till i nödfall,och de hade gett mig rådet att använda skoinlägg tills vidare,därför hade jag inte fått komma dit.
Men det rådet fick jag ju redan i april ifjol,suck,väääs.
Han sa att jag måste be vårdcentralen om ny remiss,och förklara hur ont jag har, ja det var ju därför jag mailade dem,men det verkar ha kört fast.
och redan i fjol när jag sökte hjälp så var det ju pga jag bara fått mer o mer ont under ca 15-20 år,och de senaste 2-3 åren har det blivit olidligt.
SUCK säger jag bara, vårdgarantier, jo pyttsan ...
Han sa att hans parti försöker få bort remisskravet så det blir smidigare för patienterna, det hejar jag på.

Nä nu ska jag natta gosse och sen sova, imorgon ska jag träffa Ruffa Alving-Olin, hon ska ha fördedrag om sin mamma Barbro Alving , " Bang ",det blir spännande, inte kanske för föredragets skull,men för att få träffa Ruffa, hon är så supergullig, jobbade åt Hemmets Journal, Hemmets Veckotidning mm förr, jag skrev till henne 1991,och fick ett fint foto och ett litet rart brev, jag blev jublande glad när jag fick veta att hon ska komma till stan.

Inga kommentarer: