fredag, februari 13, 2009

Vikten ska man inte glömma

Förra veckan snöade vågen in,eller nåt sånt, ja allt var kaos här, det snöade ca 50 cm på 5 dar, och det började dagen då Eldkvarn kom till Umeå, och dan efter de for så slutade det snöa, man kan ju undra om de hade ovädret med sig,haha.
Och inte har jag skrivit om vikten,inte bloggat, ingenting, men det har varit mellan - 12 och - 18 på nätterna, och så all denna *svordom* snö !!!!
Orkade inte så mycket mer än att dela tidningar och så städa här på kontoret.
Utan dator har jag rensat flitigt, massa gamla tidningar, diverse böcker, ja det finns hur mycket som helst som jag inte ens tycker att jag sett förr ju.
Under helgen så ska det komma bilder och berättelser om allt vi varit med om , Eldkvarn var verkligen en höjdare,och trevliga är de också , så lätta att prata med, personliga och omtänksamma mot sina fans.

Start jag 86,9 han 116
Vecka 1 jag 86,6 han 115,9
Vecka 2 jag 86,1 han 115,6
Vecka 3 jag 85,6 han 115,6
Vecka 4 jag 86,6 han 115,6
Vecka 5 ingen uppgift
Vecka 6 jag 86,5 han 115,9

så på de två veckorna sen sist vi vägde oss har jag gått ner 0,1 kg och han har gått upp 0,3 kg, vilket är orättvist, för han har verkligen kämpat och var nere på 115,2 ett tag under veckan.
Jag däremot borde ju ha gått upp massor av kilo med tanke på hur jag vräkt i mig.
Det är ju så oerhört synd om mig, tänk er själva, att dela tidningar och så är det så mycket snö att man inte kan cykla utan får styra och pressa cykeln istället.
När snön går ovanför skoskaftet.
Sen ska man köra bil men bilen nästan fastnar för det har kommit ca 5 cm snö, sen kommer plogen,men då blir det plogkanter som går upp till midjan på mig och som är 2-3 meter breda.
Nej jag överdriver inte, ok att alla plogkanter var inte så, men väldigt många, så jag fick kliva ur bilen hela tiden och gå några hus åt gången,stöön,och blöt blev jag ju i sockarna, och så denna omänskliga kyla då.
Ja jag vet att släkten i inlandet hade - 36, men de delar inte tidningar heller, så det såååå.
Så jag har fått jobba ungefär en halvtimme till en timme mer än normalt varje dag, utan ersättning för det, och redan sen förut så tar distriktet en halvtimme mer än normalt på vintern mot för sommaren, men cheferna säger " det där distriktet tar 2 timmar 45 minuter " jo minsann, det gjorde det typ i somras, när kanske 50 av abbonenterna var borta så det blev de tidningarna mindre, när det var tunna tidningar,och när jag trampade på cykeln som en besatt katt, annars tar det 3 timmar som normalt.
Men som sagt, det är ju SYND om mig med sånt pissväder, så jag har ätit massa mat, middagsrester efter jobbet, och så glass och choklad och chips o läsk på dagarna, ja Mcd också ! Så det märks ju hur enormt tungt jobbet varit, för jag har ju inte gått upp trots detta tröstätande.
Men nu tar jag nya friska tag, trots att det är - 15,8 ute nu, och jag vill ha sommar,värme, asfalt !!! ( Kunde folk skotta så man kommer åt brevlådorna med bilen vore det ju kul,men många bryr sig inte ett dugg trots att man lägger lappar i brevlådan åt dem, morr.

Inga kommentarer: