måndag, januari 26, 2009

4,5 årig bröllopsdag

I lördags hade vi 4,5 årig bröllopsdag, det är ju kul att fira nåt mitt i vintern, så vi hade planerat att äta på den indiska restaurangen Gandhi.
Men sen började vi bli lata, jag har inte mått så bra på sistone, haft huvudvärk och varit yr och haft lock för örat, ingen förkylning men nåt fel var det på mig, det var nog kylan som tog knäcken på mig.
Så vi bestämde oss för att ta hem hämtmat istället, men först skulle vi köpa en toa, haha väldigt romantiskt.
Gäst-toaletten är från 70 talet och har strulta länge,så när vi fick ett bra erbjudande med 800 kr i rabatt så slog vi till på en Westerbergs Norden med soft close lock, med andra ord, locket stänger sig saaaaaaaakta när man har släppt det, undrar hur länge den mekanismen funkar ?
Kolla här vilken fin service de har på K-rauta, 2 glada biträden hjälpte oss,och de bar ut den till bilen åt oss till och med.
( Ja de godkände att jag fick lägga ut dem i bloggen, de tyckte faktiskt att det var kul att jag ville blogga om dem )


Sen åkte vi till restaurangen och beställde 3 rätter + en rajta.
Sallad ingick och ris, det är en liten förpackning ris till också som inte kom med på bild.

Det visade sig vara smart atta ta hem mat och äta i lugn och ro, för det blev massa rester över, hittils har vi ätit 5 portioner och det är lite kvar än.

Om nån hört rykten att isbjörnar går på gatorna i Norrland så kan jag rappportera att en är infångad och fastbunden nu,den var utanför restaurangen.
Fast Claes påstod att den var konstgjord,måste han förstöra när jag fått ett scoop ?hihi

3 kommentarer:

Makaon sa...

Ha ha ha, jag ska genast sluta fråga om isbjörnar på gatorna där uppe i norr... Jag lovar :)

Indiskt är inte fel alltså! Även om till och med vattnet var dyrt ;)

Anonym sa...

GRATTIS till 4,5årig bröllopsdag och ny toalett!

Evelina sa...

Här har vi inköpt likadan toalett, K-rauta är minsann bra ibland (eller, för det mesta skulle jag nog säga)!
Älskar Gandhi, måste nog övertala maken att avbryta GI-dieten så att vi får festa till det lite med indisk mat snart...